![]()  | 
		Címdokumentumok térképe  | 
	|
		![]() ![]()  | 
		posztmodern dráma és színház – 
Robert Wilson, Einar Schleef, Frank Castorf, Jan Fabre, Christoph Marthaler, Elizabet LeCompte, Declan Donehan, 
Deborah Warner, a Wooster Group rendezései, illetve Heiner Müller, Rainald Goetz, Bazon Brock, Peter Handke, 
Elfriede Jelinek, illetve Dario Fo, Bernard Maria Koltčs, Dea Loher és Urs Widmer darabjai egyértelműen 
megkérdőjelezik, sőt szertefoszlatják a fiktív kozmosz ábrázolásának az európai színház hatvanas évek végére 
kialakult szokásrendjét tekintve domináns igényét. A logikus összefüggés és koncentrált szerkesztésmód, ill. a 
színházi jelrendszerek adott rendezést szervező hierarchiája biztosította értelemösszefüggés dekonstrukciója a színházi 
jelrendszerek puzzle-szerű szerveződésének ad helyet, minek következtében a reáliák, az érzékek és a test önálló és 
saját logikájából építkező autonóm teatralitás alkotja e színház energiacentrumát. A valóságészlelés és -értés 
normativitását játékba hozó lassítás vagy a rizómaszerű telítettség és gyorsítás, az akusztikai és vizuális dramaturgia 
feszültséget teremt a befogadás értelemképző (szemiotikai) és érzéki (performatív) dimenziója között, stimulálja ill. 
aktivizálja az észlelési mechanizmust – lehetővé téve, hogy a színház az élő test materialitásának és észlelésének, 
a játékos és a néző közös testi, térbeli és időbeli együttlétének tematizálásával definiálhassa újra önmagát az 
immateriális és szimulatív médiavilággal 
szemben  | 
		Összeállította:  Kiss Gabriella Utolsó frissítés: 2004. április 1. © 2004 MTA  | 
	
| Kapcsok a világháló felé és szakirodalom | ||
| ¬ Nyitóoldal ® |