Címdokumentumok térképe |
||
PLA – az
előzetes tudás felmérése, Prior Learning Assessment: az egész életen át tartó tanulás térhódításával egy időben alakult ki a fejlettebb tanulási kultúrákban, mint
az előzetes tanulás által megszerzett tudás meghatározásának a módszere. A PLA nem a megszerzett bizonyítványok
figyelembevételén alapul, hanem a képzés vagy
munkatevékenység megkezdéséhez, vagy esetleg a végzettség megszerzéséhez szükséges lényeges tudáselemek
elsajátítási szintjét igyekszik felmérni. A felnőttoktatásban a
PLA jelentősége éppen abban van, hogy az eltérő életkorú és tapasztalatokkal rendelkező tanulók, hallgatók számára a
ténylegesen elsajátítandó ismeretek körét képes meghatározni. A PLA-felmérés módszere alkalmazkodik a felmérni
kívánt tudásterület jellegéhez, legtöbbször standardizált teszt, de lehet projekt-jellegű gyakorlati feladat is. Példa erre
az informatikai oktatás és nyelvtanítás kezdetekor alkalmazott felmérés, szintmeghatározás, melynek eredményét az
egyéni tanulási terv összeállításához használják fel. Az informális
tanulás elismerése, az egyéni tapasztalatok figyelembevétele a felnőttkorban megkezdett, ill. folytatott
tanulmányok esetében jelentősen képes hozzájárulni a tudás elismeréséhez. |
Összeállította: Benedek András Utolsó frissítés: 2004. február 15. © 2004 MTA |
|
Kapcsok a világháló felé és szakirodalom | ||
¬ Nyitóoldal ® |