![]()  | 
		Címdokumentumok térképe  | 
	|
PLA – az 
előzetes tudás felmérése, Prior Learning Assessment: az egész életen át tartó tanulás térhódításával egy időben alakult ki a fejlettebb tanulási kultúrákban, mint 
az előzetes tanulás által megszerzett tudás meghatározásának a módszere. A PLA nem a megszerzett bizonyítványok 
figyelembevételén alapul, hanem a képzés vagy 
munkatevékenység megkezdéséhez, vagy esetleg a végzettség megszerzéséhez szükséges lényeges tudáselemek 
elsajátítási szintjét igyekszik felmérni. A felnőttoktatásban a 
PLA jelentősége éppen abban van, hogy az eltérő életkorú és tapasztalatokkal rendelkező tanulók, hallgatók számára a 
ténylegesen elsajátítandó ismeretek körét képes meghatározni. A PLA-felmérés módszere alkalmazkodik a felmérni 
kívánt tudásterület jellegéhez, legtöbbször standardizált teszt, de lehet projekt-jellegű gyakorlati feladat is. Példa erre 
az informatikai oktatás és nyelvtanítás kezdetekor alkalmazott felmérés, szintmeghatározás, melynek eredményét az 
egyéni tanulási terv összeállításához használják fel. Az informális 
tanulás elismerése, az egyéni tapasztalatok figyelembevétele a felnőttkorban megkezdett, ill. folytatott 
tanulmányok esetében jelentősen képes hozzájárulni a tudás elismeréséhez.  | 
		Összeállította:  Benedek András Utolsó frissítés: 2004. február 15. © 2004 MTA  | 
	|
| Kapcsok a világháló felé és szakirodalom | ||
| ¬ Nyitóoldal ® |