![]()  | 
		Címdokumentumok térképe  | 
	|
felnőttoktatás – döntően 
önkéntes, informális tanulás. A művelődési anyag tartalma, 
irányultsága, mennyiségének meghatározása a résztvevő felnőtt igényei szerint történik, és általában kötetlen. A 
felnőttoktatásban jelentős motiváció, mélyebb, stabil önművelési, módszertani kultúra esetén lehet tartós, egzisztenciális 
kötöttségű elsajátítási eredményre számítani. Az Európai Unió 
törekvései szerint Magyarországon törvény szabályozza a felnőttképzést, intézményeit és támogatási rendszerét. A 
felnőttoktatásban az akkreditáció a formális oktatás esetében jellemző. A felnőttoktatás számos szintéren valósul meg: 
ilyenek az állami vagy önkormányzati formális oktatási intézmények mellett a képzési vállalkozások, civil szervezetek, melyek 
munkahelyi, alapítványi és profit-érdekeltségű szervezetek. Ezekben a tanulás támogatása az általános képzésre, 
munkaerőpiaci képzésre (munkanélküliek képzése, átképzése, új kurrens szakmákra való felkészítés, vezető- és 
menedzserképzés), nyelvoktatásra irányul. A korszerű felnőttoktatásra jellemző 
az előzetes tudás értékelése és 
a többfokozatú – felzárkóztatást, szakmai alapozó képzést, és álláskeresési technikákat (személyiségfejlesztést) 
tartalmazó – programválaszték, valamint az átfogó képzési-munkatanácsadói rendszer. Ilyen rendszer a 
munkaügyi szervezet, amely térítésmentes szolgáltatásként segítséget nyújt a fiatal és az idősebb felnőttek részére a 
szakmai vagy az általános célú tanulásban.  | 
		Összeállította:  Benedek András Utolsó frissítés: 2004. február 15. © 2004 MTA  | 
	|
| Kapcsok a világháló felé és szakirodalom | ||
| ¬ Nyitóoldal ® |