Címdokumentumok térképe |
||
távoktatás – az atipikus tanulás
olyan szervezése térben és időben, amikor a közvetlen irányítással szemben a közvetett irányítás a domináns. A
távoktatásban alapvető fontosságú a tanulás önirányítása. A távoktatásra jellemző a didaktikai szerkezet zártsága, a
tanulói önállóság növelése, a társadalmi nyitottság, és az önművelés lehetősége. A távoktatás relatíve olcsó, mintegy
30 %-a a hagyományos osztálytermi tanítás költségeinek. A távoktatási programok, tananyagok kifejlesztése
ugyanakkor a hagyományosnál jóval költségesebb, azonban lehetővé teszi, hogy a legfelkészültebb tanárok és
specialisták bevonásával készüljenek a tananyagok. A korszerű információs-kommunikációs technológiák, s különösen
a mobil kommunikációs eszközök jóvoltából
bárhol lehetséges a tanulás (a távoktatás mindenhova eljuthat, bármilyen messze legyenek a tanulók a képzés
központjától), valamint az e-learning. A távoktatás elsősorban
felnőtteknek szól. Leginkább azért, mert élethelyzetük (munka ás család melletti tanulás) az idő- és térbeli
rugalmasságot igényli, továbbá lényeges belső motiváltságuk és tanulási készségük. A távoktatás során a tanulói
támogatások formái: tananyag (oktatócsomag) és szervezői támogatás; tananyagcsomag és konzultációs
lehetőség valamint vizsga; mentori támogatás (személyes konzultációk). |
Összeállította: Benedek András Utolsó frissítés: 2004. február 11. © 2004 MTA |
|
Kapcsok a világháló felé és szakirodalom | ||
¬ Nyitóoldal ® |