![]()  | 
		Címdokumentumok térképe  | 
	|
távoktatás – az atipikus tanulás 
olyan szervezése térben és időben, amikor a közvetlen irányítással szemben a közvetett irányítás a domináns. A 
távoktatásban alapvető fontosságú a tanulás önirányítása. A távoktatásra jellemző a didaktikai szerkezet zártsága, a 
tanulói önállóság növelése, a társadalmi nyitottság,	 és az önművelés lehetősége. A távoktatás relatíve olcsó, mintegy 
30 %-a a hagyományos osztálytermi tanítás költségeinek. A távoktatási programok, tananyagok kifejlesztése 
ugyanakkor a hagyományosnál jóval költségesebb, azonban lehetővé teszi, hogy a legfelkészültebb tanárok és 
specialisták bevonásával készüljenek a tananyagok. A korszerű információs-kommunikációs technológiák, s különösen 
a mobil kommunikációs eszközök jóvoltából 
bárhol lehetséges a tanulás (a távoktatás mindenhova eljuthat, bármilyen messze legyenek a tanulók a képzés 
központjától), valamint az e-learning. A távoktatás elsősorban 
felnőtteknek szól. Leginkább azért, mert élethelyzetük (munka ás család melletti tanulás) az idő- és térbeli 
rugalmasságot igényli, továbbá lényeges belső motiváltságuk és tanulási készségük. A távoktatás során a tanulói 
támogatások formái: tananyag (oktatócsomag) és szervezői támogatás; tananyagcsomag és konzultációs 
lehetőség valamint vizsga; mentori támogatás (személyes konzultációk).  | 
		Összeállította:  Benedek András Utolsó frissítés: 2004. február 11. © 2004 MTA  | 
	|
| Kapcsok a világháló felé és szakirodalom | ||
| ¬ Nyitóoldal ® |