![]()  | 
		Címdokumentumok térképe  | 
	|
infotainment – 
			A kereskedelmi televízió térhódítása 
			óta a hírműsorok egyre jobban átveszik a showműsorok formai és tartalmi sajátosságait. Színes 
			látványvilág, dinamikus közelképek, gyors vágások jellemzik őket. Háttérbe szorulnak a fontos 
			hírek, előtérbe kerülnek az érdekességek: a politikai történések mellett vagy helyett a műsor 
			a sztárok életéről, szenzációkról, botrányokról szól. Az eseményeket dramatizálva, 
			személyiség-központúan ábrázolja, nem tárja fel a hátterükben meghúzódó folyamatokat és 
			összefüggéseket. Ezt a jelenséget jelöli az infotainment kifejezés, amely az angol 
			information (tájékoztatás) és entertainment (szórakoztatás) szavakra utal. Az 
			infotainment megjelenését a kereskedelmi csatornák azon törekvése magyarázza, hogy még a – 
			rendszerint törvény által előírt, ám kereskedelmi szempontból ráfizetéses – hírműsorok 
			alatt se veszítsék el a politika iránt közömbös nézőiket. – Az infotainment társadalmi 
			hatásáról megoszlik a kutatók véleménye. Pierre Bourdieu francia szociológus például úgy véli, 
			hogy »a színes hírcsokor előtérbe helyezésével, a kevéske időnek ürességgel, (majdnem) 
			semmivel való megtöltésével kiszorítják a lényegbevágó információkat, amelyekkel demokratikus 
			jogainak gyakorlásához minden állampolgárnak rendelkeznie kellene«. Mások – például 
			Pippa Norris amerikai médiakutató – szerint azonban az infotainment megjelenése csak 
			bővítette a politikai műsorok kínálatát.
		  | 
		Összeállította:  Bajomi-Lázár Péter Utolsó frissítés: 2004. január 8. © 2004 MTA  | 
	|
| Kapcsok a világháló felé | ||
| ¬ Nyitóoldal ® |